Jedním z nejvýznamnějších dodavatelů obuvi na tuzemský trh je Wortmann ČR, jejímž výhradním obchodním zástupcem pro ČR a SR je brněnská společnost Afeli. Na tuzemském trhu působí více než deset let a obuv značky Tamaris dodává více než pěti stům maloobchodních společností.
Detmoldská skupina Wortmann odhaduje celkový nárůst obratu skupiny za obchodní rok 2005/06 na 600 mil. Euro, je financována stejně jako v minulosti výhradně z vlastních zdrojů a její evropské dceřiné společnosti zaznamenaly poprvé odbyt přes 20 mil. párů v oblasti módní obuvi. K těmto číslům je nutno ještě připočíst 40 mil. párù v oblasti standardní obuvi z přímého obchodu v Asii. Značka Tamaris je v Evropě i u nás synonymem dámské módní obuvi a vyváženým poměrem ceny a kvality. Vzhledem k tomu, že sezona podzim zima 2006/07 je téměř za dveřmi, nahlédněme do její kolekce již nyní: Tématem číslo jedna budou kozačky. Rafinovaný design je připraven bez kompromisů respektovat tři prakticky protichůdné módní požadavky. Nohavice kalhot totiž budou in jednak uvnitř, vně, ale také ohrnuté. V lýtku proto musí být dost místa, resp. lze tento potřebný prostor měnit rafinovanými prvky, které současně hrají významnou roli i v celkovém designu. Prostor pro „vlastní názor“ zákaznicím často nabízí manžety, kterými lze snadno měnit výšku kozaček. Pro ženy, které nosí nezkrácené délky kalhot, je připravena klasická kotníčková obuv. Bude však v nových materiálech a novém finiši, s decentními ozdobnými prvky nebo alespoň novými podpatky. U sportovně laděných modelů jsou opět aktuální klínové podešve v tzv. „rozumných“ výškách. Špičky nejsou vyhraněny. Pro všední den však převládají pohodlné, mírně kulaté v kombinaci s nižším podpatkem. Pro slavnostnější příležitosti k vysoce elegantní botě vyšší podpatek a špice patří. Z ozdob jsou trendem u veškeré dámské obuvi korálky, ozdobné pásky, přezky a sponky, ale i náplety, kožešinové prvky a výšivky s nápadnými přírodními motivy. Stále je v obuvi silně zastoupen westernový styl s typickými „podseknutými“ podpatky a třásněmi. Novinkou je kombinace westernových podpatků a „ne-westernových“ špiček. Ještě více posílí retro směr probouzející v mnohých nostalgické vzpomínky. Již sezona jaro léto dokazuje zájem spotřebitelů o tyrkysové odstíny, takže podzim a zima bude v těchto barvách pokračovat. Trendem jsou však také různé odstíny hnědé, od oříškové až po čokoládovou, ale i červená a oranžová. Vlna zelené barvy pokračuje, nyní spíše v tmavších odstínech, které přechází až téměř k hnědé. Text a foto Vlastimil Kolařík TextilŽurnál 5/2006 |