V polovině září se v německém Düsseldorfu konal již 102. běh veletrhu GDS, jenž se svým významem řadí mezi nejvýznamnější obuvnické veletrhy na světě. Se znatelným uspokojením zaznamenali pořadatelé GDS (The Premiere Shoe Event) nárůst počtu vystavovatelů o 8 % (v meziročním srovnání). V průběhu tří dnů navštívilo veletrh 33 tisíc návštěvníků (vzestup o 4,5 %) z 82 zemí, ...
...kteří sem přijeli obchodovat, ale také získat informace o nastupujících trendech u obuvi pro sezonu jaro-léto 2007. Na obchodníky čekala nepřeberná nabídka více než 500 tisíc vzorů obuvi prezentované 1400 vystavovateli (minule jich bylo přibližně o sto méně). Nechyběly zde ani tradiční mezinárodní „top“ značky. Nabídka obsáhla exkluzivitu a eleganci, styl mladých i současnou i experimentální módu. Velký zájem zaznamenal i luxusní segment „White Cubes“, který je novým konceptem Messe Düsseldorf. „Již při této premiéře jsme zaznamenali téměř třiceti procentní nárůst počtu vystavovatelů v kategorii luxusní obuvi a White Cubes dal GDS zcela nový rozměr. Nový koncept přijali i obchodníci velmi dobře,“ řekl Werner Matthias Dornscheidedt, prezident Messe Düsseldorf GmbH. „GDS znovu představil celkové spektrum mezinárodního trhu obuvi a působivě tak podtrhl svou centrální úlohu platformy informací a nákupu v Evropě,“ dodal Dornscheidedt. Procento zahraničních odborných návštěvníků vzrostlo oproti minulé výstavě o celých 58 %. „GDS se podařilo otočit trend směrem k lepšímu,“ podotkla projektová ředitelka Kirstin Deutelmoser. Největší část návštěvníků (70 %) tvořili majitelé a manažeři firem, což umožnilo kvalifikovaná jednání o objednávkách. „Po několika minulých nesnadných bězích se nám podařilo přesvědčit návštěvníky a vystavovatele především novým konceptem, který hodláme dále rozvíjet. Veletrh GDS ukázal, že je schopen nabýt své původní síly,“ uvedla Deutelmoserová. Nový koncept spočívá v tradičních, ale také zcela nových programech. Mezi ty nejzajímavější jistě patři módní přehlídky, TrendVision, lekce trendů, Den prodejců, odborné semináře a motivační akce spolu s Men’s Special, který se soustředí na novátorské prodejní strategie pánské obuvi.. „Návštěvníci GDS ví, že veletrh jim svým podpůrným programem nabízí nejen trendy příští sezóny, ale rovněž důležité informace, které jim pomáhají v orientaci a rozhodování v objednávkách,“ řekla Kirstin Deutelmoser. Obzvláště kladně hodnotili vystavovatelé i návštěvníci přehledné rozdělení pavilonů. Jasně oddělené segmenty (Topstyle, Exclusivity, White Cubes, Mezinárodní výběr, Dětský Svět, Zdraví a komfort, Životní styl a sport a Mladá móda) pomohly návštěvníkům v orientaci. Design Atack, nezávislá oblast mladých designérů, představila pod hlavičkou Mambo Italiano poslední módu v hypermoderním retro stylu Italské Riviéry, která u většiny návštěvníků vzbudila nostalgické pocity. Dokonce i renomované módní firmy zde našly pár nápadů pro nadcházející módní sezónu. GLS – Mezinárodní výstava kožených výrobků a další výhody GDS Třicet procent návštěvníků GDS (ze 41 zemí světa) se současně zajímalo i o GLS, mezinárodní výstavu kožených výrobků, která se v Düsseldorfu spolu s GDS konala podruhé. Vystavovalo zde 160 firem z 25 zemí světa. Význam GLS podtrhla účast mnoha renomovaných značek, které zde představily své výrobky. Vystavovatelé ocenili obzvláště silnou zahraniční návštěvnost (přes 50 %) a vysoké procento majitelů a manažerů firem mezi návštěvníky (přes 80 %). Jordi Llavina, manažer Puntotres ve Španělsku se vyjádřil: „Nový koncept GLS je dobrý a jde správným směrem. Těžíme především ze spojeného efektu obou veletrhů. Pro nás je GLS tou pravou platformou pro trh celé Evropy. Měli jsme zde zákazníky například z Německa, Beneluxu, Dánska, Francie a Švýcarska. Je to také jediné místo, kde se setkáváme s klíčovými anglickými zákazníky a rozhodně se sem znovu vrátíme.“ „Jsme na správné stopě a GLS se stále více osvědčuje jako platforma pro kožené výrobky,“ shrnul poznatky Werner Matthias Dornscheidt, prezident Messe Düsseldorf GmbH. Příští veletrh GDS/GLS se koná od 9. do 11. března 2007. TextilŽurnál 10/2006 Jediný odborný měsíčník pro české a slovenské obchodníky a výrobce textilu, obuvi, oděvů a koženého zboží! (14/10/2006) |