Detmoldská skupina Wortmann, patřící k vedoucím evropským podnikùm výroby a distribuce obuvi, před 102. ročníkem GDS oznámila konečné údaje za uplynulý obchodní rok 2005/2006. Podniky skupiny Wortmann dosáhly celkového obratu 625,3 mil. Euro.
Obrat minulého roku byl 531,6 mil. Euro. Tento výsledek odpovídá nárůstu 17,6 % a převyšuje tímto loňský rok (o 14,6 %). Vývozní kvóta obchodních společností vzrostla na 46,1 % (loňský rok 43,1 %). Výrobky skupiny Wortmann se prodávají na celém světě ve více než 70 zemích. K opakujícímu se špičkovému výsledku přispěla jak všechna odbytiště tak i společnosti podnikatelské skupiny. Také v Německu docílil Wortmann dvoumístného nárůstu obratu a to i navzdory pokračující stagnaci v maloobchodu s obuví. Obrat dceřiné společnosti počítaný v párech obuvi vzrostl v oblasti dámské módní obuvi na 20 mil. párů. Spolu s obratem 40 mil. párů obuvi v oblasti standardní obuvi patří podnikatelská skupina už léta k absolutní evropské špičce. Uvedené údaje zahrnují obraty evropských společností Wortmann (Tamaris, Wendel, Caprice a shoe.com (s.Oliver, Comma) a stejně tak Novi Footwear (Far East) Ltd. Honkong / Singapur v Asii. Celkové investice (13,4 mil. Euro) mírně převyšují loňský rok. Podnikatelská skupina Wortmann je zastoupena v podobě vlastních podniků na10 místech v Evropě a 12 místech na Dálném východě. V mezinárodním měřítku skupina zaměstnává více než 680 spolupracovníků (loni 650). K tomuje nutné přičíst ještě 27 tisíc pracovních sil, jež vyrábějí pro skupinu Wortmann po celém světě. Zrealizování inovačního konceptu skupiny Wortmann tzv. systémového partnerství Tamaris má zatím příznivou odezvu. Nákladná reklamní kampaň zvyšuje už několik let známost značky Tamaris. Maloobchodníci už delší dobu požadují profit značky v rámci značkové prodejny nebo jiných obchodů. Wortmann tomuto přání vyhověl minulý rok a v říjnu otevřel Tamaris-St ores v Berlíně. Obchodu s obuví bylo nabídnuto v rámci tohoto partnerství - vedle vysokého know-how v podobě kolekce a osvědčené výrobní kompetence - také zdokonalený marketingový koncept a k tomu odpovídající reklamu. Obchodní partner, který provozuje obchody ve vlastní režii, přispívá svými zkušenostmi z maloobchodu. V současné době je provozováno devět prodejen značky Tamaris. Otevření prodejen nejen splnilo, ale i výrazně předčilo ambiciózní očekávání partnerů. Do konce roku 2006 bude v Evropě celkem 12 partnerských prodejen. Také v probíhajícím obchodním roce Wortmann počítá s růstem obratu a obchodních podílů. Pro rok 2006/07 se v Detmoldu opět počítá s dvoumístným nárůstem. Aktuální sezona podzim/zima právě vrcholí a rovněž rozjíždějící se sezóna jaro/léto 2007 se prezentuje potěšitelnými výsledky. (Detmold, září 2006)
|