V první polovině března se v německém Düsseldorfu konal již 103. běh veletrhu GDS/GLS, jenž se svým významem řadí mezi nejvýznamnější obuvnické veletrhy na světě. Módním tématem GDS/GLS byla sezona podzim zima 2007/08. Od 9. - 11. 3. představilo na düsseldorfském výstavišti kolekce obuvi a galanterie 1358 vystavovatelů.
Celkový počet odborných návštěvníků přesáhl počet 33 tisíc, přičemž větší polovina jich přijelo z 63 zemí světa. Počet návštěvníků tak oproti loňskému roku vzrostl o 5 % a jedna třetina obchodníků přijela na veletrh vůbec poprvé. Významně vzrostla i bonita návštěvníků, nebo? více než tři čtvrtiny z nich byli manažeři s klíčovým slovem při obchodních rozhodnutích. Spolu se státy Beneluxu, Velké Británie, Rakouska, Španělska, Itálie, USA a Řecka se ukázaly jako důležité rovněž státy východní Evropy, zejména pak Polsko a Rusko. V segmentu prezentace poslední módy GDS potvrdilo svou roli významné mezinárodní platformy. Po 30 % nárůstu počtu vystavovatelů v minulé sezoně stoupl tento počet o další třetinu. Mezinárodní designérské značky a progresivní vysoce módní firmy představily obuv a kabelky mnohdy téměř až umělecké hodnoty v exklusivním prostředí pavilónů „White Cubes – moderní design“, „Prime Square“ a „B...Cube“. Spolu se značkami jako je Hugo Boss apod. vystavovala v pavilonu White Cubes například i Yvonne Piu. Stejně pozitivní ohlas zaznamenali pořadatelé i v pavilonu mladé módy - Young Fashion. Na výstavě Design Attack mladí návrháři již po šesté předvedli nové osvěžující nápady. Celkový úspěch veletrhu se do jisté míry přičítá i většímu důrazu na oblast kvalitního luxusu, který byl v jednotlivých kolekcích i způsobu jejich prezentace doslova nepřehlédnutelný. Naopak rozčarování návštěvníkům přineslo prolnutí dřív výrazně oddělených segmentů obuvi (GDS) a kožené galanterie (GLS). Pokud totiž navštívili veletrh se zájmem výhradně o galanterii, nenalezli již tuto nomenklaturu v přehledném komplexním bloku tak, jako tomu tady bylo ještě před půl rokem. Nový koncept navrátil GDS původní slávu. Vybraná cesta se pořadatelům osvědčila a zřejmě budou v tomto směru pokračovat i do budoucna. Vystavovatelé i návštěvníci veletrhů GDS/GLS a Global Shoes & Accesories se v průzkumech jednomyslně shodli, že Düsseldorf znovu dosáhl důležitosti v mezinárodním obuvnickém a kožedělném průmyslu a celkové známky za objektivní prezentaci módních trendů i za předvedenou nabídku byly ještě vyšší než posledně. Značné pozornosti odborné veřejnosti se tradičně těšil i doprovodný program. Poutavé prezentace módních směrů i atraktivní módní přehlídky budily velký zájem. „Líbí se mi, jakým způsobem je zde prezentovaná obuv v kontextu s oděvem. Není pouhým doplňkem celkového stylu, ale jeho výraznou součástí,“ řekla nám po módní přehlídce Gabriela Vargová, vedoucí manažerka projektu veletrhů Styl a Kabo. Příští GDS/GLS se koná v Düsseldorfu od 14. do 16. září 2007. Jarní běh byl po dohodě s veletrhy Micam Miláno stanoven na 14. až 16. března 2008. (20/3/2007) |