Skupina Wortmann, která se řadí mezi přední evropské výrobce a prodejce obuvi, zveřejnila konečné výsledky za obchodní rok 2006/2007 (31.05.). Společnosti obchodní skupiny z německého Detmoldu zvýšily v uplynulém roce svůj celkový konsolidovaný obrat o 9,5 % na 684,8 mil. EUR (předchozí období 625,3 mil.).
Exportní podíl se zvýšil na 47,7 % (předchozí období 46,1 %). Vedle východoevropských trhů se nadprůměrně dobře vyvíjel také německý trh a klasické exportní trhy, jako Francie a Benelux. V Německu obrat navzdory slabé konjunktuře vzrostl o 13,4 %. Výrobky skupiny Wortmann se prodávají ve více než 70 zemích světa. K nejnovějšímu rekordnímu obratu přispěly všechny podniky obchodní skupiny. Počet prodaných párů se v evropských dceřiných společnostech v segmentu módní obuvi zvedl na více než 21 mil. párů. S dalšími téměř 40 mil. párů standardní obuvi patří obchodní skupina již několik let k jedničkám na evropském trhu. V předložených číselných údajích jsou zahrnuty obraty evropských dceřiných společností Wortmann (Tamaris), Wendel, Caprice a shoe.com (s.Oliver, comma) a asijských dceřiných společností Novi Footwear (Far East) Ltd., Hongkong/Singapur. Celkové investice ve výši 13,9 milionů EUR byly o něco vyšší než v minulém roce. Obchodní skupina je prostřednictvím vlastních firem zastoupena na deseti místech v Evropě a na dalších dvanácti na Dálném východě. Celosvětově zaměstnává více než 730 pracovníků (loni 680), z toho více než 400 v Evropě. K tomu je třeba přičíst asi 29 000 pracovníků, kteří celosvětově zajiš?ují pro skupinu Wortmann výrobu.
Trvale vysoké investice do značky Tamaris v řádech desítek milionů se evidentně stále více vyplácejí. Známost značky Tamaris činila koncem roku 2006 již potěšitelných 36 % (zdroj: Spiegel Outfit Analyse). Celkově Tamaris svými reklamními kampaněmi (inzerce, citylights, billboardy atd.) dosáhl více než 380 milionů kontaktů na konečné spotřebitele v definované cílové skupině. Na podporu již čtyřletého systematického budování značky se Tamaris od sezóny jaro/léto 2008 představí s novou koncepcí zastřešující značky. Značka Tamaris se bude nadále produkovat ve výrobkových řadách Tamaris, Tamaris Trend a Tamaris active.
Nejúspěšnějším detmoldským projektem v posledních letech je vedle známých evropských patentů „antishokk“ a „on air“ systémové partnerství Tamaris, nejrychleji rostoucí koncepce využití prodejních ploch v evropské obuvnické branži provozovaná na partnerské bázi. Poptávka v Německu po systémových plochách stále roste; rovněž zahraniční maloobchodníci již pro sebe objevili úspěšný obchodní model.
Momentálně funguje 54 systémových ploch (stores a shops). Do konce roku bude uvedeno do provozu celkem 81 ploch Tamaris. Nově přibudou zahraniční trhy jako Velká Británie, Dánsko, Belgie, Nizozemsko, Maďarsko, Česko a Rusko. Pro začátek roku 2008 je již nasmlouváno dalších 6 ploch. Nyní v Detmoldu počítají s tím, že na jaře nacházejícího roku bude otevřena 100. systémová plocha.
Nejnovější produktová inovace skupiny Wortmann - podpatek „RollTec“, přihlášený k evropskému patentu - byl nyní prostřednictvím Caprice poprvé použit v aktuální kolekci na jaro/léto 2008. Nově vyvinutý tvar podpatku kopíruje přirozené zaoblení paty a umožňuje tak podstatně lepší odvíjení chodidla při chůzi. V kombinaci s koncepcí podpatku antishokk to znamená výrazný krok k pocitu volnosti.
Na základě současného množství zakázek se v Detmoldu počítá i pro tento obchodní rok s výrazně plusovým obratem.
(4/10/2007)
|