Společnost Ing. GŘEŠ PETR – PEGRES založili v roce 1991 manželé Gřešovi z Petřvaldu, kteří do té doby v obuvnickém průmyslu nepůsobili. Nezatíženi zažitými zvyklostmi si tak mohli vytvořit vlastní systém výroby, který je založen na flexibilitě. Výroba tak může pružně reagovat na potřeby trhu, čemuž napomáhá i odborná všestrannost zaměstnanců.
Na počátku své činnosti měla firma Pegres pět zaměstnanců a dnes je jejich počet desetinásobný. Společnost nenabízí ukládací sortiment a zákazník si objednává dle vlastní potřeby jednotlivé vzory a chybějící čísla.
Postupně se rozšířil sortiment vyráběných vzorů domácí obuvi dětské, dámské i pánské. Největší rozmach však nastal v posledních třech letech, kdy se začalo s výrobou dětské celousňové vycházkové obuvi, které byl na trhu nedostatek. Prakticky na zelené louce vyrostla nová továrna. Sehnat kvalitní zaměstnance s praxí ve výrobě nebylo díky krachujícímu obuvnickému průmyslu na severní Moravě složité. Zahájení výroby kvalitní dětské obuvi, která se pyšní ochrannými známkami Žirafy a České kvality, pak již nic nestálo v cestě. Načasování celého procesu se ukázalo jako š?astné, nebo? v té době začala vzrůstat na tuzemském trhu poptávka po kvalitní dětské obuvi. K vysoké prodejnosti obuvi významně přispívá i výrobní technologie přišívaných podešví, kterou Pegres používá jako jediný výrobce dětské obuvi u nás. Taková obuv je flexibilní, snadno ohebná a měkká a méně náročná na množství materiálu (usně), což se příznivě odráží i v její ceně.
Neméně významný je samozřejmě atraktivní design, který odráží rukopis majitelky firmy. Barvy a druhy usní si sama vybírá a tvoří kolekce v jednoduchém líbivém přírodním stylu. Téměř všechny modely zapadají do stylu unisex. Výrazným prvkem designu jsou podešve, které firma nakupuje v kolébce módy - v Itálii.
Každoročně se firma Pegres účastní soutěže TOP MODEL na veletrzích KABO a Styl. Potěšující, ale zároveň do budoucna zavazující, je "Cena Jana Pivečky", kterou společnost získala za kolekci zimní obuvi na únorovém veletrhu.
Firma zásobuje obuví téměř 600 prodejen v celé republice. I když v minulosti vyvážela zboží do Litvy a Moskvy, v současné době sotva stíhá zásobovat domácí trh, na který se výhradně zaměřila. Poptávku ze zahraničí nyní odmítá. Prvotním zájmem je nejen udržovat, ale stále zvyšovat la?ku kvality a designu obuvi. www.pegres.cz (2/12/2007)
|