Obuvnický holding Wortmann KG, Detmold zveřejnil čísla za první pololetí (od 01. 6. do 30. 11. 2008), stejně jako odhad na základě momentálního stavu objednávek pro celý obchodní rok 2008/09 (31. 5.). V prvních šesti měsících bylo dosaženo obratu ve výši 393,8 mil. € (tzn. nárůst o 9,6 %). Tím se Wortmann nově odklonil od všeobecného vývoje ve své branži. ...
... Pro celý obchodní rok je očekáván konsolidovaný obrat skupiny ve výši cca. 795 mil. €. V minulém roce činil celkový obrat 741,3 mil. €. To odpovídá růstu o více než 7 %. Exportní kvóta se bude pohybovat zhruba kolem 55 % (loňský rok 52,8 %). Wortmann dodává své výrobky do více než 70 zemí světa. V tomto obchodním roce je očekáván obrat 795 mil. EUR
Skupina Wortmann patří s objemy produkce v segmentu fashion ve výši cca. 26 mil. párů a přes 40 mil. párů ve standardním segmentu k největším výrobcům a prodejcům obuvi v Evropě. K evropské části skupiny firem patří značky Tamaris, Marco Tozzi, Caprice, Jana, s.Oliver-shoes a comma-shoes, v Asii je to pak Novi Footwear Fareast Ltd., Hongkong/Singapur. Wortmann je zastoupen na dvanácti místech v Evropě a na dalších deseti místech na Dálném východě. Zaměstnává momentálně přes 800 pracovníků (vloni 780), z toho přes 450 v Evropě. Pro detmoldskou obchodní skupinu zajišťuje celosvětově výrobu zhruba 30 tisíc pracovních sil.
Příběh o úspěchu systémového partnerství Tamaris pokračuje. V současné době je zaznamenáno operativně celkem 199 ploch Tamaris, z toho 88 monobrandových storů a 111 shop-in-shopů. Smluvně je nyní ošetřeno dalších 29 storů a 17 shop-in-shopů. Tamaris tak disponuje celkem 235 kontrolovanými plochami. Cílem je otevřít v Evropě každý týden jeden nový store. Kontinuální výstavbu značky Tamaris nelze zastavit ani momentální krizovou náladou. K tomu přispěl Wortmann i svým nedávným navýšením rozpočtu na reklamu o více než 5 milionů EUR. Investovat anticyklicky v hospodářsky složité době, to je deviza detmoldské obchodní skupiny.
Pro novou sezónu podzim-zima, jejíž prodej začal teprve před pár týdny, je jen velmi obtížné určit prognózy. Obzvláště ve východní Evropě vznikla pro obchod díky momentálnímu prudkému poklesu kurzu některých měn složitá situace. Nicméně v Detmoldu se počítá, a to v neposlední řadě díky pozitivním reakcím na novou kolekci, s tím, že se maloobchod bude ještě silněji koncentrovat na vedoucí dodavatele. Wortmann je přesvědčen o tom, že současná situace přispěje k opětovnému očištění odvětví. Optimisticky viděno, Wortmann patří k vítězům. (1/4/2009)
|