Nejlepším výrobcem obuvi roku 2009 byla zvolena německá firma Wortmann KG z Detmoldu se svou značkou Tamaris. V pátek 9. října byla v Mnichově předána cena Schuhkurier - předního odborného časopisu obuvnické branže. Letošní předání ceny se v bavorském hlavním městě zúčastnilo 160 hostů. Dle názoru poroty sestavené z uznávaných odborníků branže, je momentálně Wortmann KG s odstupem nejdynamičtější značkový výrobce.
Předání ceny časopisu Schuhkurier v Mnichově Wortmann vyznačují hlavně nadprůměrně inovativní koncepty kolekcí a příkladný marketing. Excelentní produktová a sortimentová politika společně s obsáhlou tiskovou a nově i televizní reklamou s intenzivním komunikačním účinkem jsou zárukou úspěchu. Cenu „shoe courier 2009“ převzali za Wortmann KG šéf firmy Horst Wortmann a Dott. > Na snímku zleva: Dott. Giovanni Lacatena, Petra Salewski (šéfredaktorka časopisu Schuhkurier), firemní šéf Horst Wortmann, Michael Brumme (jednatel vydavatelství Verlag Sternfeld) Giovanni Lacatena, výkonný jednatel. Ve svém pochvalném komentáři vyzdvihl Mg. Hanspeter Mandl, člen představenstva společnosti Leder & Schuh International AG (mezi jinými Humanic) z Grazu, především razantní tempo, se kterým se Wortmann KG stal v rámci své branže velikánem, aniž by přitom kdy ztratil na stabilitě svých pevných základů.
Ve své děkovné řeči věnoval Horst Wortmann cenu spolupracovníkům a zaměstnancům své společnosti, kteří dle jeho přesvědčení společně „svým znamenitým týmovým výkonem“ umožnili Wortmannu KG a značce Tamaris tyto velké úspěchy. Princip, podle kterého se u Wortmannu pracuje, je jednoduchý a účinný: „Vždy dělat o trochu víc, než ostatní.“ Měřítko, jak říká Horst Wortmann dále, udává trh, „ne my sami“. Vždy vyvíjet nové nápady, vyhýbat se vyšlapaným cestičkám, mít stále odvahu vydávat se na nové cesty a „zkoušet věci, které nás oddělují od ostatních – to je povinný program v obchodě s módou.“
Wortmann KG je mateřskou společností mezinárodně činné skupiny Wortmann. Módní dámská obuv za dostupné ceny je již více než 40 let receptem na úspěch celé skupiny podniků. Patří k evropským lídrům mezi výrobci a prodejci obuvi. Rodinný podnik dosáhl v minulém obchodním roce 2008/09 (k 31.05.) celkového obratu 798,9 mil. EUR. Výrobu uskutečňuje skupina v celém světě. Centrála se nachází v německém Detmoldu, odkud se řídí veškeré celosvětově vykonávané činnosti skupiny. Skupina má přes 820 zaměstnanců, dalších zhruba 30.000 pracovních sil zajišťuje rok co rok po celém světě výrobu přes 60 milionů párů obuvi. Tamaris je nejznámější značkou, na jejíž budování jsou ročně vynakládány dvoumístné milionové částky (v Eurech). Těžištěm odbytu všech produktových linií, ke kterým se řadí ještě Marco Tozzi, Caprice, Jana a s.Oliver, je zatím stále ještě Evropa, „zde jsme s našemi kolekcemi zastoupeni v každém úhlu“. (Detmold, Německo, 12/10/2009) |