Proslov pana Ulricha Effinga, vedoucího korporátní komunikace společnosti DEICHMANN SE: „Při příležitosti tiskové konference bych Vám chtěl představit vývoj mezinárodní skupiny, k níž DEICHMANN-OBUV s.r.o. v České republice patří.“ Dále řekl: „Jsme firma, která je od počátku stoprocentně vlastněná rodinou a už po tři generace vedená přímo majitelem.Podnik založil roku 1913 Heinrich Deichmann v porúrském Essenu.
Díky jeho synovi, Dr. Heinzi-Horstu Deichmannovi se firma stala od 50. let nejznámějších německým maloobchodníkem s obuví. Heinrich Deichmann je od roku 1999 předsedou vedení společnosti. Tím se odpovědnosti zhostila třetí generace. Pod jeho vedením začal podnik s větším úsilím systematicky expandovat do zahraničí. Sídlem centrály firmy je již 100 let město Essen v Porúří. Prvního října oslavíme toto kulaté výročí. Vidíte tedy, že DEICHMANN SE plánuje a jedná velmi dlouhodobě. Naší strategií je národní a mezinárodní expanze, nicméně jen do té míry, kdy nám to dovolí naše vlastní finanční prostředky. Nejsme na burze a také nefinancujeme růst pomocí úvěrů. A díky tomu zůstáváme nezávislí na externích investorech, což je pro nás velice důležité. Jen tak totiž můžeme prosazovat firemní hodnoty, které jsou pro nás podstatné. Tato strategie nám dává jistotu zvláště v současné ekonomické situaci v Evropě. Jak možná víte, působíme v mnoha zemích. Letos je koncern DEICHMANN SE s téměř 3 300 prodejnami a 34 000 zaměstnanci činný ve 22 evropských zemích a USA. Loňský rok byl pro skupinu DEICHMANN SE úspěšný, došlo ke zvýšení obratu o 7,4 procent. Potěšujícího zvýšení obratu jsme dosáhli téměř ve všech zemích, v nichž působíme. Také v USA obraty po útlumu spotřeby v roce 2012 opět zřetelně vzrostly. Do roku 2012 jsme vstupovali se zdrženlivým očekáváním. Země jako Španělsko a Portugalsko byly hospodářskou krizí silně postiženy, což se samozřejmě odrazilo i ve spotřebě. Prognózy ohledně ekonomického vývoje a chování spotřebitelů byly všude převážně pesimistické. Nakonec jsme však byli potěšeni nepřerušeným růstem, který trvá již několik let. zleva: Gabriela Hrachovinová, Karel Madzia – jednatelé společnosti DEICHMANN-OBUV s.r.o., Ulrich Effing – vedoucí korporátní komunikace společnosti DEICHMANN SE, Sonja Schröder-Galla – tisková mluvčí korporátní komunikace společnosti DEICHMANN SE
Ohlédnutí za léty 2012/2013 V roce 2012 dosáhla skupina DEICHMANN SE obratu 4,5 mld. eur (netto: 3,9 mld. eur). Ve stejném období se počet párů prodaných na celém světě zvýšil na 165 milionů (2011: 156 milionů párů), což je nárůst o 5,7 procent. Díky tomuto výsledku je naše společnost nadále největším maloobchodním prodejcem obuvi v Evropě. Na našem domovském trhu v Německu dnes provozujeme zhruba 1 300 obchodů. Více než polovinu našeho obratu (zhruba 58 procent) však máme v zahraničí. Letošní rok 2013 je významně ovlivněn dvěma faktory: vývojem všeobecné ekonomické situace v Evropě a počasím. Oba tyto faktory to obchodu obecně neusnadňují. Téměř všechny země pociťují hospodářskou krizi a útlum spotřeby. K tomu se přidal právě atypický průběh počasí, který postihuje všechny sezónní branže. I přes tyto okolnosti jsme s letošním rokem spokojeni. Dosavadní plánování jsme jako skupina zatím dokázali maximálně dodržet. Máme z toho velkou radost, protože to není samozřejmé. Mezitím nám ukázalo i počasí svou přívětivou tvář, což se také promítlo do obratů. Zákazníci jsou v současnosti velmi citliví na cenu, což platí i pro Českou republiku. Většina lidí musí nyní přemýšlet o tom, za co může vydat peníze. Výsledky průzkumu trhu z uplynulých měsíců nám potvrzují, že právě tato koncepce je nyní vhodná pro Českou republiku. Při současné hospodářské krizi jsou zákazníci zvláště citliví na cenu a orientují se podle nejlepšího poměru ceny a kvality. Evidentně nejvíce klesají výdaje za elegantní business oblečení - nejméně za boty. V tomto směru se společnost Deichmann těší u zákazníků mimořádné oblibě. (Zdroj: GfK, Deichmann v Česku, květen 2013) Věříme tedy, že náš roční cíl splníme i v roce 2013. Nezávisle na tom přemýšlíme jako rodinný podnik samozřejmě v horizontu delším než čtvrtletí a rok. Jsme přesvědčeni o tom, že po prvních deseti dobrých letech v České republice bude následovat mnoho dalších. Myslíme si, že velmi dobře rozumíme našim zákazníkům. O to se stará náš vynikající tuzemský tým, který zde máme. Faktory našeho úspěchu Naší strategií je oslovit všechny věkové skupiny a vrstvy obyvatelstva. Nabízíme jim vysoce módní obuv v dobré kvalitě za mimořádně příznivé ceny. Jak dosahujeme tohoto cíle? Velmi příznivé nákupní ceny dokážeme realizovat prostřednictvím velkého nákupního množství. Ve větší části sortimentu jsme provedli vertikalizaci nákupu. To znamená, že nenakupujeme prostě jen standardní modely a kolekce, ale s vlastními designéry a techniky přebíráme vývoj a necháváme obuv vyrábět podle našeho zadání přímo u dodavatelů v Evropě a v Asii. Spolupracujeme s vybranými dodavateli ve 40 zemích světa, kteří odpovídají našim kvalitativním požadavkům a současně dokážou vyrábět levně a podle sociálního standardu našeho kodexu chování. Díky tomu můžeme do našich obchodů velmi rychle přinést aktuální módní trendy i dodatečné cenové zvýhodnění v porovnání s konkurencí. Za těchto okolností u nás zákazník nemusí i přes příznivé ceny dělat žádné ústupky v kvalitě. To platí i pro naši nejlevnější módu a prémiové značky jako Elefanten nebo Gallus. Rozsáhlé kontroly i výroba u renomovaných značkových výrobců zabezpečují to, že naše obuv vykazovala konstantně dobrou kvalitu. zleva: Karel Madzia – jednatel společnosti DEICHMANN-OBUV s.r.o., Gabriela Hrachovinová – jednatelka společnosti DEICHMANN-OBUV s.r.o., Radovan Fojt – marketingový ředitel společnosti DEICHMANN-OBUV s.r.o., Lenka Marková – mladá česká návrhářka obuvi, Ulrich Effing – vedoucí korporátní komunikace společnosti DEICHMANN SE Naše strategie mezinárodní expanze Máme zkušenosti na mnoha rozdílných trzích. V rámci své expanze jsme roku 2013 nově spustili prodej v Bosně-Hercegovině. Nejvýznamnějším trhem je i nadále Německo následované Švýcarskem. V USA máme již zhruba 460 obchodů. Mezi nimi je i několik obchodních domů s obuví, které mají velikost až 3000 metrů čtverečních. Velmi pozitivně se však rozvíjejí i ostatní země. V roce 2013 otevřeme téměř 240 nových poboček po celém světě. Ve všech zemích, s výjimkou USA, Nizozemí a Švýcarska, vystupujeme pod jménem DEICHMANN. Od samého začátku budujeme vlastní infrastrukturu obchodů. Přitom si vždy chceme ponechat otěže v rukou, proto nikdy nesázíme na franšízový systém. Tento systém se velmi dobře osvědčil, např. zde, v České republice. V roce 2003 jsme spustili prodej a od roku 2011 jsme jednička na trhu. V Rakousku jsme postoupili na druhé místo. Také ve Švýcarsku jsme jednička na trhu, stejně jako v Maďarsku. Totéž platí pro Slovensko, které spravujeme prostřednictvím své české pobočky. V důsledku růstu skupiny investujeme také dále do logistiky. Počátkem roku 2014 otevřeme další nový centrální sklad v Německu. Díky tomu budeme mít k dispozici celkem devět lokalit s logistickými sklady. Česká republika je zásobována z Dunajské Stredy. Karel Madzia - jednatel společnosti DEICHMANN-OBUV s.r.o.
Naše filosofie Pokud hovoříme o úspěchu našeho podniku, má to jistě také mnoho společného s naší firemní filosofií. Podnik DEICHMANN SE letos oslaví 100 let trvání. Po desetiletí jsme rostli s podnikovou filosofií, jejímž heslem je tato věta: „Podnik musí sloužit lidem“. Na tomto pozadí existují tři principy, které zastáváme směrem dovnitř i navenek: Především platí: Podnik musí sloužit zákazníkům. To, jak již bylo zmíněno, znamená nabídnout širokým vrstvám obyvatelstva kvalitní výrobek, aktuální po stránce trendů a za příznivou cenu. Oslovujeme všechny věkové skupiny. Na trzích, kde působíme, jsme přispěli k tomu, že dobrá obuv zůstala dostupná. Ekonomičtí žurnalisté se nás často ptají, proti komu míříme svou strategií a koho chceme na trhu atakovat. K tomu mohu říci jen toto: „Takto my nepřemýšlíme. Nepracujeme proti někomu, ale pro někoho, a to pro své zákazníky. Naším měřítkem jsou jejich přání. Pokud tato přání splníme, budeme úspěšní. Konkurence vede v tržní ekonomice k tomu, že se všichni poskytovatelé nabídky musí snažit. Z toho má prospěch zákazník, který získá větší výběr za příznivější ceny. K tomu patří také to, že respektujeme a akceptujeme úspěch našich konkurentů. Každý trh, tedy i trh s obuví, žije z rozmanitosti. V tržním hospodářství platí poznatek „konkurence oživuje obchod“. Tomu věříme. Za druhé je důležité toto: Podnik musí sloužit zaměstnancům. Co to pro nás znamená? Chceme vytvořit dobrá a jistá pracovní místa a nabídnout svým zaměstnancům spravedlivou mzdu. Z toho vyplývá, že zaměstnanci mají být u nás bráni vážně jako lidé. Očekáváme od nich motivaci a plné nasazení, ale přejeme si je brát vážně i s jejich potřebami a problémy. Cítíme se být se svými zaměstnanci zvláštním způsobem svázáni a také za ně cítíme odpovědnost. To se promítá i do našeho chápání vedení. Vedení u nás znamená účast. Chceme dát svým zaměstnancům prostor, v němž mohou použít své schopnosti pro dobro firmy. Víme, že můžeme být jen tak dobří, jak dobrý je náš tým. Jsme velmi rádi, že jsme po léta dokázali v každé zemi plynule vytvářet nová pracovní místa. Máme štěstí, že se i zde, v České republice, můžeme opřít o velmi motivovaný a kvalifikovaný kolektiv. Dobrý servis není v maloobchodu možný bez dobrých spolupracovníků. V jednotlivých zemích pro nás platí princip: Think global, act local. Znamená to, že i v případě vedení sázíme na domácí pracovníky. Cítíme odpovědnost i za zaměstnance našich dodavatelů. Proto u nás existuje kodex chování, který naše dodavatele zavazuje, aby zabezpečili důstojné a ekologicky přijatelné výrobní podmínky. Náš kodex chování se řídí měřítky Mezinárodní organizace práce (ILO) a je pravidelně kontrolován nezávislými kontrolními instituty. Jako podnikatelé však chceme ziskem své firmy pomáhat také lidem v nouzi. Proto již více než 35 let máme vlastní projekty na pomoc rozvojovým zemím. Z těchto projektů mělo zatím užitek téměř 120 000 lidí v Indii a 10 000 lidí v Africe. Kromě lékařské péče zprostředkovávají mj. rozsáhlé školní a vzdělávací projekty, základní péči pro obyvatele slumů a pomoc při pohromách. Naše dobročinné dílo se nazývá „Slovo a čin“. V prodejnách, a to platí i pro naše české obchody, máme pro „Slovo a čin“ sběrné kasičky. Také však povzbuzujeme své dceřiné společnosti, aby se sociálně angažovaly v příslušné zemi. Pan Madzia vás již informoval o pomoci pro azylový dům ELIM v Hranicích. Velmi nás těší, že podnět k těmto projektům dávají přímo naši zaměstnanci, a také je realizují“. Deichnann (23/09/2013) |