Prestižní ocenění designu dětské obuvi |
V dnešní době, kdy má většina výrobků srovnatelné technické parametry, odlišuje od sebe značky a firmy ve velké míře právě design. Spousta spotřebitelů se při výběru zboží řídí právě jeho vzhledem. Dobrý design ovlivňuje vkus zákazníka a nenápadně, ale podstatně určuje trendy a styly současného světa.
Jana Gajdošíková a prof. Milan Knížák Design centrum České republiky udělilo v rámci soutěže Vynikající výrobek roku 2006 certifikát Design 2006 i Janě Gajdošíkové za kolekci dětské obuvi s názvem "Tři děti není moc". Tato úspěšná mladá designérka svůj projekt realizovala pod záštitou výrobce obuvi FARE ve Valašských Kloboukách. Cena byla slavnostně předána v Praze v Betlémské kapli 11. 4. 2006 za účasti ředitele Design centra ČR Karla Kobosila a ministra průmyslu a obchodu ČR Milana Urbana, který ve svém projevu mj. řekl:
Oceněná kolekce Jany Gajdošíkové „Výrobek, který upoutá na první pohled svou originalitou tvaru, barvy, neokoukaným nápadem a zároveň jasnou funkčností, je právě tím výrobkem, kterého je v dnešní době jasně zapotřebí. České ekonomice se daří. V obrovské konkurenci celé Evropy i globalizovaného světa. Důvodů je samozřejmě celá řada. Ten nejzásadnější ovšem je, že se dokážeme přizpůsobit nárokům dnešní doby, že Češi mají chytré hlavy, odvahu a fantazii, které je konečně zapotřebí v rozvoji kteréhokoli oboru, chceme-li současný trend udržet. Současným designem rozumíme návrh, tvar, vizuální prezentace, aspekt, který nacházíme v módě, nábytku, bytových doplňcích, hudebním klipu atd. Design stojí na rozhraní umělecké tvorby a komerčního zboží, světa obchodu.“ |