theMICAMshanghai, módní show a veletrh, který se stává stále důležitější pro italské a mezinárodní obuvnické firmy na asijském trhu, skončil už potřetí a to s velkou spokojeností. Přes 5000 vystavovatelů, tedy o něco více než minule, navštívilo mezi 24. a 26. březnem v Shanghai Exhibition Centre stánky 250 značek z 12 různých zemí.
„Tento ročník představoval nový začátek po zkušební fázi z minulého roku,“ říká předseda theMICAM Cleto Sagripanti. „Jsme velmi šťastní, že se vyplatily dlouhé měsíce společné práce Assocalzaturifici, Fiera Milano a ITA (Italian Trade Agency). Událost nabídla firmám neopakovatelnou možnost k obchodu a novým investicím. Snažili jsme se pečlivě vybrat ty nejlepší obchodníky z Jižní Korey, Austrálie, Singapuru, Indonésie, Malajsie a Filipín, stejně jako zástupce z celé Číny. To se podařilo díky roadshow, která se konala několik předchozích týdnů až do zahájení.“ Poslední edice theMICAMshanghai zdůraznila nové možnosti zlepšení v oblasti distribuce, zahrnující také rostoucí vliv elektronického obchodování (e-commerce), rozšiřujícího se na čínském trhu. Claudio Pasqualucci, Obchodní komisař šanghajské pobočky ITA, řekl: „Úspěch theMICAMshanghai tkví ve spojeném úsilí italských organizací, které v Číně působí. Událost se postupně stává klíčovým bodem pro obuvnictví v Číně a tato edice jen potvrdila, že spolupráce vede k neustálému růstu a udržení výsadního postavení celé obuvnické show.“ theMICAMshanghai přitáhlo množství významných hráčů na čínském trhu, kteří se na události zúčastnili řady důležitých akcí, jako je „E-commerce Summit 2014 International Footwear“, prvního mezinárodního fóra elektronického obchodování v obuvnictví. Na uspořádání se podílela hlavní čínská organizace TAOBAO ve vlastnictví ALIBABA group a Mezinárodní fórum obchodníků v módním odvětví (International Fashion Buyers Forum) uspořádané Šanghajským mezinárodním centrem pro vzdělávání v módním odvětví (International Fashion Education Centre) a Hong-kongský institut obchodníků v módním odvětví (Hong Kong Institute of Fashion Buyers). „theMICAMshanghai představuje pro Fiera Milano a další zúčastněné spolupracovníky velkou výzvu,“ říká Enrico Pazzali, generální ředitel Fiera Milano, „a to přivést formát úspěšného veletrhu do Číny a neustále vylepšovat kvalitu nabízeného zboží. Tato edice nám poskytla neocenitelnou zpětnou vazbu od domácího města a dotázaných vystavovatelů i návštěvníků, kteří se vyjádřili o svých představách a potřebách do budoucna.“ Nejdůležitější novinkou byl „theMICAMshanghai Matching“, nástroj k uskutečňování obchodních setkání, který obstarával tým koordinátorů. Cílem bylo vybrat obchodníky a vystavovatele podle jejich uvedených požadavků jako je typ obuvi nebo kožených doplňků, prodejní cena a distribuční síť. „Stále je na čem pracovat a čeká na nás mnoho výzev, které jsme ještě neobjevili,“ uzavírá předseda Assocalzaturifici Cleto Sagripanti. „Opravdovou výzvou pro italské obuvníky je prezentovat své produkty v té nejlepší kvalitě a představit jejich hodnotu, řemeslné umění a tradici, která se skrývá za každým výrobkem. Není to tak jednoduché, jak to zní. Událost poskytuje příležitost a konkrétní pomoc firmám, které chtějí do Číny proniknout. Chtěli jsme také objevit potenciál elektronického obchodování, pod kterým se podepsalo Memorandum of Understanding a IFG zastoupené generálním manažerem Williamem Wongem, jedním z největších čínských obchodníků dovážené obuvi a kožených doplňků. Doufáme, že přijetí elektronického obchodování v Číně poskytne nový efektivní prostředek k růstu malých a středních firem, které nutně potřebují nové nástroje uzpůsobené možnostem jejich investic.“ Další theMICAMshanghai je naplánován na 24. – 26. září 2014 v Shanghai Exhibition Centre. theMICAMshanghai (04/04/2014) |