Závěrečná zpráva ze 44. ročníku Mezinárodních veletrhů módy, obuvi a koženého zboží STYL a KABO konaného od 24. do 26. srpna 2014 na brněnském výstavišti. 44. veletrhy STYL a KABO představily trendy pro příští jaro a léto a jako jediná mezinárodní B2B prezentace módního průmyslu na českém a slovenském trhu přilákaly na brněnské výstaviště 5 536 odborných návštěvníků, obchodníků a nákupčích.
Ve srovnání s loňským srpnem se nabídka vystavovatelů mírně rozšířila a téměř o polovinu vzrostl počet českých výrobců. Zásluhu na tom měly i úspěšně se rozvíjející novinky - zóna alternativní nezávislé módy a šperků Fresh Fashion a speciální sekce metrový textil, galanterie a zařízení pro výrobu konfekce.
Expozice 297 vystavujících firem ze 17 zemí obsadily pavilony P a F. Prezentovalo se celkem 594 módních značek a podíl zahraničních účastníků dosáhl 31 %, nejvíce jich přijelo z Polska, Německa a Slovenska. Mezi českými vystavovateli opět převažovali dovozci, ale počet tuzemských výrobců vzrostl na 85. Celkem 31 firem se na brněnských veletrzích módy prezentovalo poprvé, k nováčkům patřila například kolektivní expozice firem z Tchajwanské textilní federace. Registrovali se odborní návštěvníci z 24 zemí. V Press centru se akreditovalo 67 zástupců médií z České republiky, Maďarska a Slovenska.
Zájem o veletrhy STYL a KABO se v posledních dvou letech stabilizoval, podobně jako situace v tuzemském textilním, oděvním, kožedělném a obuvnickém průmyslu. Jak vyplývá z aktuálních údajů partnera veletrhu ATOK (Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu), v prvním pololetí roku 2014 tržby textilního a oděvního průmyslu meziročně vzrostly o 10,7 %, přičemž tradičněji lépe na tom byla výroba textilu (nárůst dokonce o 12 %). Zároveň se dařilo i maloobchodu, do jehož pozitivních výsledků se promítla optimističtější spotřebitelská nálada.
Novinky a trendy pro jaro a léto 2015 si vystavovatelé prohlédli nejen na stáncích, ale také na módních přehlídkách. Každý den proběhly čtyři kontraktační přehlídky plavek, prádla a dámské i pánské konfekce, ve kterých se představily kolekce dvou desítek módních značek. Navíc se uskutečnily dvě speciální přehlídky, a to spodního prádla Felina doplněného jabloneckou bižuterií a originální kolekce dámských společenských šatů mladého českého návrháře Luďka Kellnera. Úspěšný návrat sekce textilních materiálů na veletrh STYL v srpnu 2013 zahájil tradici, která by měla pokračovat každý srpen. Letošní repríza již proběhla v rozšířené podobě, mimo jiné se na STYL po 14 letech vrátila společnost Velveta a zastoupení tuzemských stuhařů a prýmkařů bylo takřka stoprocentní.
Rozrostla se také zóna alternativní nezávislé módy a šperků Fresh Fashion, která měla premiéru právě před rokem a při třetím konání se zde představilo již 14 malých firem, které kladou důraz na originální design, kvalitní provedení a vyrábějí převážně v České republice.
V průběhu veletrhů módy byly slavnostně vyhlášeny výsledky několika soutěží. Mladí designéři obuvi a kožené galanterie již poosmé soutěžili o Ceny Nadace Jana Pivečky, které byly uděleny ve třech věkových kategoriích. Čtyři firmy převzaly oprávnění používat značky „Žirafa“ a „Česká kvalita“ deklarující kvalitní a zdravotně nezávadnou dětskou obuv. A vůbec poprvé na veletrhu KABO proběhla návštěvnická anketa „O nejhezčí kabelku“, do které se zapojily firmy Verde, Ragazza, Arteddy EU a Hellas Star. Vítězem a zároveň cenou pro vylosovaného hlasujícího návštěvníka se stal model společnosti ARTEDDY EU.
Součástí veletrhu byl doprovodný program připravený odbornými garanty veletrhů ATOK a ČOKA. Semináře se věnovaly problematice nedostatku technicky vzdělaných absolventů, odborného prodeje obuvi a zdravého obouvání dětí. Statistické údaje V průběhu veletrhů STYL a KABO se na pokladnách zaregistrovalo 609 zahraničních návštěvníků z 23 zemí, a to především ze Slovenska, Polska, Maďarska a Rakouska. Jednotliví zájemci přijeli také ze vzdálených zemí jako Brazílie, Ruska, Finska nebo Izraele. V Press centru se v průběhu veletrhů akreditovalo 67 zástupců médií z České republiky, Slovenska a Maďarska.
Mediálními partnery byly: Maxifashion, Móda Revue, Módní prádlo, Obuv a kůže.cz, Svět textilu & obuvi a TV MeToo.
Závěrečná statistika Základní statistické údaje STYL + KABO STYL KABO počet vystavovatelů a zastoupených firem 297 196 101 počet zúčastněných zemí 17 celkový výstavní prostor v m2 7 713 4 932 2 781 počet návštěvníků 5 536 počet akreditovaných novinářů 67
Následující 45. ročník Mezinárodních veletrhů módy, obuvi a koženého zboží STYL a KABO se uskuteční v termínu od 22. do 24. února 2015. (30/09/2014) |