Hned po uzavření událostí organizovaných Assocalzaturifici ve státech CIS (Ruska a Kazachstánu) potvrdila Asociace svůj záměr zůstat dále soustředěná na tento trh, který je pro italskou obuv tak strategický. Bohužel je tu ještě spousta otázek ohledně geopolitické a ekonomické situace, které jako by neměly jasnou odpověď a bez pochyb se podepisují na objednávkách.
„Vrátili jsme se z veletrhů v ruské oblasti s notnou dávkou nejistoty a obav nad tamější komplikovanou situací, která se nadále nemění,“ uvedl prezident Assocalzaturifici Cleto Sagripanti. „Konkurenceschopnost a strategie společností pracujících samostatně není dostatečná, což Assocalzaturifici v oblasti nadále prověřuje, podporuje své členy, aby tak lépe zvládli tyto obtížné časy a zahájili debatu o životaschopné strategii jako odpověď na současný stav. Našimi klíčovými prvky jsou: zůstat na trhu, abychom monitorovali vývoj situace zevnitř a organizovali tradičně pořádané události v této oblasti; uvedení podpůrných programů, které jsou cíleně zaměřené na kvalifikované příchozí provozovatele. Nepostradatelnou součástí je i aktivní podpora ITA.“ Podle dat týkajících se italského vývozu do oblasti CIS, za období leden - listopad 2014 byl zaznamenán 19,9% pokles v objemu a 22,4% v ceně s prodejem 8,1 milionů párů bot (což je o 3 miliony méně než za stejné období v roce 2013) celkově za více než 606 milionů euro. Ačkoliv se mohou tato čísla zdát negativní, tak stále potvrzují důležitost tohoto trhu pro italské výrobce obuvi. V odpověď na obtíže na trhu vynaložili během minulé edice Obuv´ Mir Koži Assocalzaturifici, Bologna Fiere a ITA nemalé úsilí přilákat zvolené obchodníky a špičkové zákazníky, aby tím upevnili pozici celé události jako unikátní obchodní příležitosti nepostradatelné pro italské společnosti vstupující na tamní trh. Na tuto edici, která nedávno skončila, přilákalo Assocalzaturifici 135 ruských společností zaměřených na obuv a kožené výrobky. „Výsledek obou akcí Obuv´ a Almaty nejsou překvapující,“ říká Ronny Bigioni, koordinátor týmu Assocalzaturifici pro ruský trh. „Očekávali jsme, že pokračující stagnace v této oblasti bude mít na události svůj dopad. I přes to jsme se rozhodli nevzdat a naopak dál investovat naši energii a zdroje do dvou důležitých akcí nezbytných pro obuvnictví a společnosti zabývající se produkcí kožených výrobků.“ I přes nepříznivé signály přicházející z Kazachstánu považuje Asociace Shoes from Italy Almaty za strategickou událost pro přilákání a setkávání se s klíčovými obchodníky v oblasti, zvlášť když vezmeme v potaz nedávné zrušení Shoes from Italy Kiev. Almaty je ve své podstatě základnou nejen pro vstup do země, ale i na trh do celé střední Asie. (12/05/2015) |