Skupině Wortmann z Detmoldu, která je známá především díky své značce Tamaris, se v uplynulém obchodním roce 2014/15 (31. 5.) podařilo zvýšit obrat o 0,3 % na 1,016 miliardy eur. V předchozím roce dosáhl obrat 1,013 miliardy eur. Podíl vývozu se mírně zvýšil na 53,5 %.
Obrat skupiny WORTMANN stále na vysoké úrovni Nadprůměrně přitom rostly obraty ve Francii, zemích Beneluxu a v Polsku. Ve východoevropských zemích (Rusko a Ukrajina) byly prodeje mírně negativně ovlivněny politickou a hospodářskou krizí. Patrná je zde zvláště přetrvávající nízká směnná hodnota rublu. Novi Footwear Hongkong/Singapur, privátní značce, která obchoduje přímo z Asie, se v uplynulém obchodním roce podařilo, mimo jiné také díky převodnímu kurzu, po spíše slabém předchozím roce dosáhnout opět pozitivních výsledků. Nově založená dceřiná společnost Tamaris Inc. vykročila v USA do své první sezóny podzim/zima 2015 a podle již přijatých zakázek se jí daří plnit plán. Kolekce skupiny Wortmann se nabízejí na celém světě ve více než 15 000 obchodech s obuví ve více než 70 zemích. Koncept obchodů Tamaris-Systempartnerschaft (systémové partnerství), uplatňovaný značkou Tamaris již mnoho let s partnery z odvětví obchodu s obuví, se úspěšně dále rozvíjel také v uplynulém roce a v počtu prodejních ploch při tom přeskočil hranici tisícovky. V současné době působí celkem 1 003 prodejních ploch (v předchozím roce 946, přírůstek 6 %) ve více než 30 zemích. Tento počet zahrnuje 330 obchodů Tamaris Mono-Label Stores (nabízejících pouze jednu značku, v předchozím roce 299, nárůst o 10 %) a 673 obchodů v obchodě (shop-in-shop, v předchozím roce 647, přírůstek 4 %). Téměř 50 % prodejních ploch je provozováno v cizině. V letošním létě nechala skupina Wortmann ve svém centrálním sídle v Detmoldu vybudovat na ploše zhruba 2 800 metrů čtverečních někdejšího skladu nový kancelářský komplex. Pod pracovním názvem „The Loft“ zde vzniklo 174 nových pracovišť odpovídajících nejnovějším normám a nová předváděcí místnost (Showroom) značky Tamaris na 600 metrech čtverečních s navazující plochou pro akce, rovněž vybavená nejmodernější technikou. Na realizaci tohoto perspektivního projektu bylo vynaloženo více než 5 milionů eur. Skupina Wortmann patří na základě objemu prodaných párů obuvi s 31,8 milionu párů v segmentu módní obuvi a 19,5 milionu párů v oblasti standardní obuvi (obchodní rok 2014/2015) mezi největší podniky, které vyrábějí a prodávají obuv v Evropě. V segmentu dámské módní obuvi je v Evropě vedoucí společností na trhu. Do skupiny podniků patří vedle špičkové značky Tamaris také značky Marco Tozzi, Caprice, Jana a s.Oliver shoes. K tomu se dále řadí i asijská společnost Novi Footwear Fareast Ltd. Skupina Wortmann je zastoupena vlastními společnostmi na osmi místech v Evropě, dalších jedenácti v Asii a na jednom místě v USA. V současné době zaměstnává v různých zemích 1 154 osob (v předchozím roce to bylo 1 114 osob), z toho 732 v Evropě. Na celém světě vyrábí obuv pro detmoldskou skupinu podniků přibližně 30 000 pracovníků. V tomto obchodním roce 2015/16 počítá skupina Wortmann podle údajů, které jsou v současné době k dispozici, přinejmenším v prvním pololetí s dalším poklesem na trzích v Rusku, na Ukrajině a v Řecku. Je třeba počkat na další vývoj. Zatím je obtížné vydávat nějaké předpovědi, protože se také některé další evropské trhy vyvíjejí nejednotně. (8/10/2015) |