Podzimní edice Obuv Mir Koži, události organizované Assocalzaturifici a Bologna Fiere, představující nejvýznamnější událost v rámci střední a vyšší cenové kategorie ruské obuvi, byla uzavřena se smíšenými pocity.
Závěr Obuv Mir Koži: Assocalzaturifici pokračuje v investicích do ruské oblasti i přes nepříznivou ekonomickou situaci Veletrhu, pořádaného mezi 29. zářím a 2. říjnem v Expocentr v Moskvě, se zúčastnilo 132 italských firem, které představily své kolekce pro jaro/léto 2016 a to na 3,600 m² výstavního prostoru. Obuv Mir Koži bezpochyby potvrdila svou strategickou roli prestižní přehlídky italských obuvnických firem a vysoce navštěvovaného formátu pro všechny další trhy v zemích CIS. Obuv Mir Koži je stále klíčovou událostí pro uzavírání objednávek ze strany malých a středních zákazníků se zájmem o italskou módu, kteří pravidelně necestují do Milána na theMICAM a tudíž je pro ně Moskva ideální příležitostí setkat se s italskými výrobci. Jako výsledek kritické situace v podnikatelské sféře byl zaznamenán prudký pokles uzavřených objednávek. „Assocalzaturifici plánuje dál investovat na ruský trh a do zemí CIS, zlepšit svůj veletržní program a obnovit Obuv Mir Koži, které se v odpověď na současnou obtížnou situaci musí vyvinout, přestože je pro danou oblast klíčovou událostí,“ vysvětluje Arturo Venanzi, ředitel a koordinátor skupiny Laboratorio Russia v rámci Assocalzaturifici. „Spolupracujeme ruku v ruce se Zahraniční obchodní agenturou předně na projektech zlepšení kvality příchozích obchodníků: V této edici, jsme poskytli speciální prostor 48 vybraným obchodníkům z Federace. Chceme v těchto projektech pokračovat, abychom zvýšili kvalitu obchodních kontaktů, což povede k optimalizaci investovaného času a zdrojů, které italské společnosti do události vkládají. Budeme také pracovat na nových plánech k přilákání většího množství nových obchodníků z oblasti.“ Současný obrázek italského exportu do zemí CIS zůstává kritický. Celkový italský prodej za prvních 6 měsíců roku 2015 spadl téměř o třetinu jak v objemu, tak v hodnotě. Pokles v objemu představuje 35,6% pro Rusko, 52% na Ukrajině a 22,6% v Kazachstánu. Tato čísla jsou o to víc znepokojivá, když si uvědomíme, že v roce 2014 bylo Rusko šestou zemí v hodnotě a devátou v objemu na seznamu zemí s největším vývozem italské obuvi, což z něj dělalo strategický exportní trh. „Naše Asociace chce urovnat pohled institucí na ruský trh,“ říká předsedkyně Assocalzaturifici Annarita Pilotti. „Zaprvé budeme dál vyvíjet tlak na vládu, aby v této závažné věci podpořila obuvnický sektor opozicí k ekonomickým sankcím, které Evropské unie prodloužila do ledna 2016, a investicemi do propagace v Itálii vyráběné obuvi na ruském trhu. Na Obuv Mir Koži jsme se setkali s delegací členů Evropského parlamentu včetně Elisabetty Gardini, Stefana Maullu, Alessandry Mussolini a Alda Patriciella, abychom se ujistili, že jsou obeznámeni s důležitostí italské role v evropských institucích – jak v Parlamentu, tak v Radě – abychom dosáhli konkrétního, jasného dialogu s Ruskem ohledně snížení sankcí. To je jediný způsob, jak vytvořit prostředí důvěry a stability potřebné k fungování obchodu na ruském trhu, který je pro italské podniky tak důležitý.“ (12/10/2015) |