a představily nové kolekce 760 značek. Tržby v sektoru módního průmyslu rostou a daří se také veletrhům STYL a KABO. „Jsou jedinými kontraktačními veletrhy svého druhu ve střední Evropě. Je potěšující, že letošní únorová edice se opět rozšířila o další vystavovatele," uvedl generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jiří Kuliš. Veletrh obuvi a koženého zboží KABO po pěti letech „vyrostl“ z pavilonu F a...
...přestěhoval se do prostornějšího pavilonu V. Novinky pro sezonu podzim a zima 2017/2018 si podle předběžného odhadu prohlédlo pět tisíc odborných návštěvníků, obchodníků a nákupčích. Nechyběla mezi nimi ani delegace 60 podnikatelů a nákupčích v oblasti textilního a oděvního průmyslu z Iráku a Kurdistánu. Na 49. veletrzích STYL a KABO se představily nové kolekce textilu, oděvů, obuvi a kožené galanterie celkem 283 vystavovatelů z rekordních 20 zemí. Významně přibylo také zastoupených módních značek, jejichž počet dosáhl 760. Přesun veletrhu KABO do většího pavilonu V ocenili především vystavovatelé kabelek, kteří tak získali plnohodnotnou a prostorově nijak neomezenou výstavní plochu. Brněnské veletrhy jsou tradičně největší přehlídkou domácí produkce. Čeští výrobci se nikde jinde v takovém počtu neprezentují, tentokrát jich vystavovalo celkem 75, z toho 59 na veletrhu STYL a 16 na veletrhu KABO. Opět nechyběla ani sekce nezávislé módy Fresh Fashion, kde dostalo prostor šest mladých českých návrhářů. Nejvíce zahraničních vystavovatelů přijelo z Polska, Německa a Slovenska. Zcela poprvé se prezentovalo 49 firem, 33 na veletrhu STYL a 16 na veletrhu KABO. V Press centru se akreditovalo 51 zástupců médií. Stejně jako v minulých letech, i tentokrát bylo brněnské výstaviště dějištěm jediného trendového semináře se zahraničním odborníkem v České republice. Obchodníci, vystavovatelé a další zájemci mohli v sobotu vyslechnout poutavou přednášku nizozemské specialistky Ellen Haeser o trendech dámské a pánské módy pro podzim a zimu 2017/2018. Opět se přednášelo přímo na mole v pavilonu P a součástí byla komentovaná přehlídka trendových outfitů vybraných z kolekcí vystavovatelů. Součástí odborného doprovodného programu byly také dvě přednášky na téma zdravotních rizik nevhodného výběru dámského prádla a seminář o zavádění elektronické evidence tržeb. U příležitosti veletrhů módy udělil časopis Svět textilu & obuvi prestižní ocenění dvěma významným osobnostem oboru. Osobností roku 2016 v textilním a oděvním průmyslu se stal ředitel Textilního zkušebního ústavu v Brně Pavel Malčík, který se velkou měrou zasloužil o rozvoj tuzemského textilního zkušebnictví uznávaného u nás i v zahraničí. Cenu pro Osobnost roku 2016 v obuvnickém průmyslu převzala ředitelka Střední školy odborně technické ve Zlíně Marta Fojtíková, jejíž zásluhou byl po dvanáctileté pauze na denním studiu otevřen učební obor obuvník. Řekli o veletrzích: Adolf Nytra, majitel, společnost ANYTRA: Na veletrh jezdíme od počátku, co jsme po revoluci začali podnikat. Nikdy jsme zatím žádný ročník nevynechali, takže už jsme tady takový inventář. Brno je relativně ve středu republiky a říkáme si, kde jinde ukázat naše výrobky než právě tady. Dosud jsme tu vždycky byli spokojení a doufáme, že tomu tak bude i letos. Simona Spoustová, jednatelka, Simmy s. r. o.: Představujeme zde aktuální kolekci deštníků a dalších doplňků. Na STYLu jsme přinejmenším po dvacáté. Naše očekávání jsou podobná jako v minulých letech, byli bychom rádi, kdyby za námi přišli obchodníci, nelekli se EET a pokračovali s námi dál. Ján Bendík, jednatel, společnost BENESPORT, Slovensko: Veletrhy STYL a KABO známe, jezdili jsme sem jako návštěvníci a letos jsme se poprvé rozhodli přijet jako vystavovatelé. Zaměřujeme se především na outdoorové oblečení, ale tady jsme hlavně proto, že chceme ukázat naši městskou módu. Julia Allert, módní návrhářka, Moldávie: Rádi bychom rozšířili naši značku do České republiky a okolních zemí. Proto jsme tady na veletrhu v Brně, abychom zde potkali zástupce multibrandových obchodů a budoucí zákazníky. Jsme zde poprvé, takže ještě neznáme dobře tento trh, seznamujeme se s lidmi a získáváme první kontakty. Jana Prchalová, produktová manažerka, PLEAS a. s.: Na našem stánku tradičně představujeme značky PLEAS a SCHIESSER. V porovnání s letním veletrhem je pro nás letošní únorový STYL silnější. Po oba víkendové dny u nás bylo rušno, od rána do odpoledních hodin jsme měli na stánku doslova nával a pomalu si lidé neměli kam sednout ke stolečkům. Jeny Marusičová, vedoucí prodeje, SANU BABU, spol. s r. o.: Na veletrh jsme se vrátili po několika sezónách a výsledek vidíme tentokrát velmi pozitivně. V sobotu i v neděli jsme získali několik nových zákazníků, kteří nás ještě neznali, chtějí naši módu zkusit a udělali u nás první objednávky. Romana Novotná, výkonná ředitelka, LERROS Fashion CZ spol. s r. o.: Dříve jsme vystavovali na veletrhu STYL, ale teď jsme poprvé na KABO, protože nově nabízíme pánské módní doplňky a navíc jsme se stali distributorem dvou značek dámských kabelek. Cílem naší účasti je zmapovat trh, který tak dobře neznáme, protože jsme se dlouhodobě pohybovali v oblasti konfekce. Chceme si prosadit i v segmentu módních doplňků a získat zde nové zákazníky - obchodní partnery ze specializovaných obchodů s koženou galanterií. Petr Exnar, společnost Bosoboty: Na veletrhu KABO jsme poprvé a nabízíme návštěvníkům veškerý sortiment bosobot německé značky Leguano. Chceme zde najít nové odběratele, vždyť i prodejna klasické obuvi může mít koutek s barefoot obuví. Ale nejsme tady jen kvůli prodeji, hlavně jsme chtěli ukázat tuto alternativu a jsme rádi, že ji lidé vidí pozitivně. Kdo si naše boty obul, byl spokojen, takže pro nás účast určitě splnila, co měla. Jiří Zdražil, generální ředitel, Tylex Letovice, a. s.: Vystavujeme tady vždy v zimě a účast na veletrhu STYL chápeme jako důležitou. Je v tom tradice a také je potřeba ukázat, že pořád fungujeme a vyrábíme. A stále je to pro nás o kontaktu s obchodními partnery, kterých tu spousta i vystavuje. Petra Horáčková, obchodní ředitelka, společnost Linia: Máme vlastní kamenné prodejny pro celé ČR, ale na veletrhu STYL kontaktujeme velkoobchodníky, se kterými rovněž spolupracujeme. Účast je pro nás reklama a možnost oslovit nové zákazníky. Samozřejmě přicházejí také stálí zákazníci, aby si detailně prohlédli a osahali nové zboží, což přes internet úplně nejde. Je důležité tady být. Elena Macková, general manager, LASKARA group: Na veletrhu KABO vystavujeme dvakrát ročně již od roku 2004. Myslím si, že teď má co do skladby vystavovatelů dobrou úroveň, je tady nové a zajímavé zboží. A pokaždé se tady objeví i nějaký nový zákazník, který nás ještě nezná. Jiří Souček, společnost Naboso: Přijeli jsme na KABO ukázat, že boty mohou být hezké a zároveň zdravé. Naše bosé boty nahrazují chůzi naboso, v lidech vzbuzují zájem a pak i nadšení. Nejčastějšími zájemci tady byly majitelky obchodů s dětskou obuví, protože pro děti je zdravé obouvání naprosto zásadní. S účastí jsme určitě spokojeni. Jubilejní 50. veletrhy módy a obuvi STYL A KABO se uskuteční v termínu od 19. do 21. srpna 2017. Styl a KABO, Brno (20/08/2017) |